Resultats 2023 SUPSA Supermercats Pujol tanca 2023 amb 197 milions d’euros de facturació
Lleida, 12/06/2024- SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2023 amb una facturació de 197 milions euros s/IVA, lleugerament per sobre de l’any anterior, en concret un 6,2%. La companyia continua mantenint el seu lideratge en superfície comercial a Lleida, amb un 21,5% de quota de mercat.
En un context de creixement de competidors especialitzats, Plusfresc manté la seva aposta per diferenciar-se com el supermercat especialitzat en producte fresc i de proximitat. El 2023, els frescos van representar el 37,2% de la facturació total, és a dir, més de 73.900 milions d’euros. El pes d’aquest tipus de producte en l’oferta de la cadena es reflecteix en el variat assortiment que ofereixen i en la qualitat d’aquest, posant a disposició del consumidor, producte de proximitat i de temporada.
“Actualment, som una de les cadenes de supermercats amb l’assortiment de frescos més ampli. Volem continuar sent el supermercat que ofereix la possibilitat d’adquirir productes frescos, de proximitat i de la millor qualitat i alhora fer la compra completa. A més, la nostra aposta pel producte fresc, no només és materialitza amb la varietat de producte que oferim, si no també, amb la nostra manera de treballar aquest producte. En aquest sentit, treballem amb proveïdors locals des de fa més de 30 anys, a més de formar al personal de botiga de la secció de carnisseria i peixateria a través de l’Escola de Frescos”, afirma Francisco González, director general de Plusfresc.
El 2023, Plusfresc va avançar amb el seu pla estratègic 2022-2024 obrint una botiga, i aquest any el tancarà amb 5 noves apertures, completant així la inversió prevista de 15 milions d’euros per obrir nous establiments i adaptar el nou format de compra a alguns dels actuals. Amb aquestes inauguracions, Plusfresc tancarà l’any amb un total de 90 establiments. “A Plusfresc treballem amb plans estratègics a 3 anys que tenen com a focus els nostres clients i la seva experiència de compra, els nostres col·laboradors, i la innovació. El pla que tenim en marxa en aquest moment està centrat en la digitalització, la innovació i omnicanalitat i el que denominem les 3S: sostenibilitat, empresa saludable i seguretat alimentària”, explica González.
Una de les novetats d’enguany ha estat l’apertura de la primera benzinera amb supermercat, situada a Lleida. Es tracta d’un nou model de negoci per a la companyia, que a diferència d’altres establiments situats a estacions de servei, manté el mateixos preus que a la resta de botigues Plusfresc.
Plusfresc ha estat reconeguda com una de les cadenes de supermercats millor valorades per la seva oferta de peix entre els consumidors a nivell nacional, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) realitzat a 4.000 persones i on s’han avaluat 38 cadenes de supermercats. Els aspectes més valorats pels clients són la qualitat, que sigui un producte fresc i la relació qualitat-preu. A més, recentment, la companyia ha rebut el premi al supermercat més innovador per Sunka, atorgat per l’AECOC, que reconeix aquells projectes d’innovació que contribueixen a la millor experiència de compra del client. Sunka és la botiga insígnia de Plusfresc, inaugurada l’any 2001, que opera com a “laboratori” on la companyia experimenta i testa noves seccions i solucions, amb l’objectiu de crear noves experiències al voltant de la compra.
Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 85 establiments ubicats a les províncies de Barcelona, Lleida i Tarragona. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1400 col·laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.