SUPSA Supermercats Pujol supera els 184 milions d’euros l’any 2021
Lleida, 12 de maig de 2022-. SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2021 amb una facturació de 184.209.852 euros s/IVA, un 5,9% menys que l’any anterior, moment que va coincidir amb el boom de vendes derivat de la propagació de la Covid-19 al país […]
Lleida, 12 de maig de 2022-. SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2021 amb una facturació de 184.209.852 euros s/IVA, un 5,9% menys que l’any anterior, moment que va coincidir amb el boom de vendes derivat de la propagació de la Covid-19 al país i que va agafar per sorpresa al sector de la distribució.
En aquest sentit, les xifres de vendes obtingudes per Plusfresc l’any passat suposen un increment del 8,6% respecte 2019. Amb una quota de mercat del 22%, la cadena de supermercats és líder en superfície de venda a Lleida, on va néixer ara fa 93 anys, i des d’on s’ha anat expandint arreu de Catalunya.
Durant 2021, Plusfresc va obrir sis nous establiments, a més d’incorporar nous serveis a botigues ja existents. Així, la companyia va inaugurar tres botigues de format bàsic a Corbins i Rosselló (Segrià) i Palau d’Anglesola (Pla d’Urgell), que compten amb seccions de fruita i verdura, carnisseria i xarcuteria, a més de posar a disposició dels clients productes envasats i de drogueria; dos locals de format mixt, amb peixateria, a Arbeca (Les Garrigues) i Ponts (La Noguera) i una de format complet a Balaguer on, a les seccions habituals, es van sumar noves illes de producte, com els Tallers del Pernil i del Formatge o el Celler, amb l’objectiu de proporcionar als clients una experiència de compra diferencial i exclusiva. A més, es va incorporar una secció de peix a la botiga de Mequinensa.
Sunka, entre les millors botigues d’alimentació del món
L’any passat Supsa Supermercats Pujol també va remodelar i ampliar la seva botiga Sunka, referent en el sector de la distribució d’alimentació, amb l’objectiu d’oferir un nou model de compra que posa l’accent en l’evolució de les noves tecnologies i en els entorns omnicanal. El nou local consolida el seu compromís amb les persones i el medi ambient a través d’espais enfocats a noves famílies de productes i serveis específics diferencials configurats de manera responsable amb l’entorn.
Gràcies a aquesta aposta, l’establiment ha estat reconegut per la revista AECOC com una de les disset botigues experiencials més destacades d’Europa i com un dels seixanta locals d’alimentació més innovadors de tot el món.
Involucrats en la millora de l’entorn
En línia amb el seu compromís amb la protecció del medi ambient, Plusfresc va impulsar durant el 2021 diverses iniciatives dirigides a reduir la contaminació. En aquest sentit, l’empresa va renovar la seva flota de repartiment a Lleida i la va substituir per vehicles 100% elèctrics, els quals en aquests moments s’utilitzen ja també a Manresa i Mollerussa. A més, a principis d’any, la companyia va adquirir un camió rígid impulsat per GNL (gas natural liquat), que genera una menor petjada de contaminació acústica i mediambiental ja que no emet tant de soroll com els tradicionals. En total ja són tres els camions d’aquestes característiques que formen part de la flota de la companyia.
A més, es va incorporar també una moto 100% elèctrica destinada a fer repartiments a la ciutat de Lleida.
Barcelona i Reus, focus de Plusfresc pel 2022
Plusfresc ha començat l’any amb l’obertura del seu primer supermercat a Reus, un local de 1.200m2 on, més enllà de les seccions habituals, també s’hi poden trobar aquests espais diferencials pels quals la companyia està apostant amb l’objectiu de posar a l’abast dels seus clients una experiència de compra única i excel·lent.
L’obertura de Reus va ser també el moment escollit per l’empresa per presentar el seu nou concepte Tu què compres?, amb el que vol transmetre als seus clients que quan compren a Plusfresc compren també les causes que defineixen l’empresa: suport al productor local, a l’alimentació saludable, a la sostenibilitat i a la integració.
Aquest any Plusfresc se centrarà en la seva consolidació a Barcelona, un territori molt estratègic per la companyia, amb reformes i obertures que s’aniran concretant en els pròxims mesos. En aquest sentit, durant aquest 2022 la companyia també vol continuar apostant per la digitalització, per les 3S (sostenibilitat, empresa saludable i seguretat alimentaria) i per la omnicanalitat i la innovació.
Actualment SUPSA Supermercat Pujol compta amb una xarxa de 83 establiments ubicats, a més de Lleida, a Tarragona, Barcelona i la Franja de Ponent.
Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 83 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1400 col·laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.