Plusfresc participa en un projecte europeu per millorar la informació al consumidor
Plusfresc, supermercats líder en productes frescos a les comarques lleidatanes, participa en el projecte europeu FI-Space (Future Internet-Space), una iniciativa de Recerca i Desenvolupament dins el 7è Programa Marc de la Unió Europea.
El projecte es proposa desenvolupar aplicacions informàtiques per millorar la informació i comunicació entre els diferents actors de la cadena alimentària, des dels productors fins als consumidors, passant pels transportistes, autoritats i distribuïdors.
En els darrers anys, han crescut l’interès i les exigències dels consumidors en relació a la informació associada als productes alimentaris sobre aspectes com la qualitat, l’origen, el mètode de producció, el valor nutricional o la sostenibilitat. És per aquest motiu que Plusfresc ha volgut participar activament en un projecte orientat a satisfer les necessitats informatives dels seus consumidors oferint la transparència que l’usuari actual demanda. Plusfresc participa concretament en la evolució d’una aplicació que proporcionarà informació de productes agroalimentaris al consumidor a través del seu smartphone.
L’aportació de Plusfresc inclou la definició dels requeriments i funcionalitats. A més, els seus clients seran els encarregats de provar l’aplicació a través de l’experiència de compra en un dels seus supermercats. Així, podran provar l’eina i, a través de tallers dirigits, donar la seva opinió sobre la seva experiència de compra. Aquest feedback serà clau per a validar l’eina, demostrar totes les seves potencialitats i detectar punts febles que puguin ser millorats en el disseny final.
A principis de 2014 es realitzarà el primer taller a la Sala Sunka de Plusfresc a Lleida. Amb aquesta nova aplicació, l’usuari podrà personalitzar les notificacions que desitja rebre per a aquells atributs de producte que seleccioni. L’aplicació també facilitarà la creació de llistes de compra, oferirà consells de compra assistida i xecs descompte i ofertes per cada consumidor. L’equip treballa per a que l’aplicació acabi utilitzant la tecnologia de la realitat augmentada, el que permetrà veure les característiques dels productes sobre la seva imatge.
L’objectiu del projecte, en el que Plusfresc participa des del passat mes d’abril, és proporcionar al consumidor de forma immediata la màxima informació de tota la cadena alimentària. La iniciativa compta amb la col·laboració de vint-i-nou organitzacions europees amb gran experiència en el sector agroalimentari, com universitats, centres d’investigació i grans empreses dedicades al transport i la distribució alimentària.