Plusfresc llança una campanya a favor d’UNICEF per ajudar a pal·liar la crisi del Sahel
L’empresa lleidatana Supsa-Supermercats Pujol, propietària dels establiments Plusfresc, ha llançat una campanya entre els seus clients per ajudar a pal·liar l’emergència nutricional que afecta actualment la zona africana del Sahel. La campanya, que estarà activa fins el 4 de setembre, es realitza a través d’UNICEF, organització a la qual es pot fer un donatiu tant en el moment de passar per la caixa del supermercat, com enviant un missatge de text amb la paraula UNICEF al 28028.
Prop de 18 milions de persones estan afectades per la sequera i la crisi alimentària en nou països de la regió africana del Sahel: Burkina Faso, el Txad, Mali, Mauritània, el Níger, el nord del Camerun, Nigèria, el Senegal i Gàmbia.
UNICEF calcula que almenys 1,1 milions d’infants menors de 5 anys estan en risc de mort per desnutrició aguda greu. En el pitjor dels escenaris, aquesta xifra podria ascendir fins a 1,5 milions de nens. Amb la donació derivada de l’enviament d’un SMS, UNICEF pot tractar durant un dia un infant que pateix desnutrició aguda greu.
Supermercats Pujol té una aliança amb UNICEF des del desembre de 2010 mitjançat la qual l’empresa lleidatana es compromet amb aquesta organització a difondre i donar suport als seus programes i vendre els seus productes. UNICEF és l’agència de les Nacions Unides que vetlla perquè els drets dels infants es garanteixin a tot el món. Es finança únicament a través d’aportacions voluntàries de persones, empreses, fundacions i governs. El sector privat és un actor de canvi per aconseguir el desenvolupament i la millora de les condicions de vida dels infants de tot el món, i és per això que UNICEF té grans aliats entre les empreses, com ara Plusfresc.