Plusfresc donarà més informació als seus clients i millorarà la seva experiència de compra
La cadena de supermercats lleidatana és una de les participants al FI-Space, un projecte de recerca dins del 7è Programa Marc de la Unió Europea que té com a finalitat proporcionar al consumidor informació veraç i transparent a través de les TIC. El pròxim dimarts 9 de juny Plusfresc celebrarà un workshop a la seva botiga de Barcelona on els seus clients podran provar les aplicacions que ja s’han posat en marxa i valorar la seva experiència de compra
Amb l’objectiu de donar més i millor informació als consumidors en el mateix moment de realitzar la seva compra i millorar així la seva experiència, Plusfresc, cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos, participa en el projecte de recerca d’àmbit europeu FI-Space (Future Internet-Space).
Aspectes com l’origen del producte, informació nutricional i l’impacte ambiental i social estant sent treballats per a poder ser facilitats al consumidor via TIC. El projecte pretén assegurar la traçabilitat dels productes alimentaris, és a dir, proporcionar al consumidor la màxima informació veraç i transparent de tota la cadena alimentària de manera immediata. En total són 29 les organitzacions europees que participen al projecte, les quals compten amb una gran experiència dins el sector agroalimentari. Entre elles hi ha universitats, centres d’investigació i grans empreses dedicades al transport i la distribució alimentària.
En els darrers anys, han crescut l’interès i les exigències dels consumidors en relació a la informació associada als productes alimentaris, sobre aspectes com la qualitat, l’origen, el mètode de producció, el valor nutricional, les al•lèrgies i la sostenibilitat. Amb les aplicacions que ofereix aquest projecte, el consumidor podrà seleccionar els seus temes d’interès creant un perfil de la informació que desitja, a més de rebre dades per a aquells atributs de producte que hagi seleccionat.
Els clients de Plusfresc, a prop de la iniciativa
El proper dimarts 9 de juny, el supermercat que Plusfresc té a la Via Augusta de Barcelona acollirà, de 18h a 20h, un workshop on els seus clients podran provar les aplicacions ja posades en marxa, a més de donar la seva opinió sobre la seva experiència de compra. La participació dels clients serà clau per a validar les aplicacions, demostrar totes les seves potencialitats i detectar punts febles que puguin ser millorats.
En aquest sentit, Plusfresc ja va posar en marxa l’any 2014 una aplicació dirigida a facilitar la compra a través de l’ús de vals descompte. A través d’aquesta app, els clients coneixen en tot moment la quantitat de vals descompte de què disposen i els poden seleccionar de manera més còmoda sense necessitat d’ensenyar el seu mòbil al passar per caixa.