Publicado el dia

Plusfresc, 90 anys apostant pel producte fresc i de proximitat

La cadena lleidatana especialista en productes frescos treballa des dels seus inicis per oferir als seus clients la millor experiència de compra, un objectiu que aconsegueix a través d’una doble fórmula: una atenció agradable i pròxima i la venda de productes de qualitat i proximitat
Plusfresc celebra el seu aniversari amb sortejos de vals descompte i dos creuers, a més d’ofertes especials vinculades a les campanyes comercials habituals

Plusfresc, cadena de supermercats especialista en productes frescos, va néixer a Lleida fa 90 anys de la mà d’una parella d’origen pagès. Des dels seus inicis, la companyia ha basat el seu negoci en una triple aposta que ha suposat la base del seu èxit i l’ha consolidat com a líder en superfície de venda a les comarques lleidatanes: un tracte pròxim amb el client, la venda d’un producte fresc i de proximitat i la preocupació per les polítiques socials i mediambientals.


“El producte de proximitat és i ha estat sempre un dels nostres principals compromisos”, afirma Francisco González, director general de Plusfresc. “Per nosaltres, producte fresc és sinònim de producte de qualitat, i precisament això és el que hem perseguit des de sempre”, afirma González.
La confiança que la companyia diposita en els productors locals constitueix precisament un dels trets més característics de la companyia. “Treballar conjuntament durant anys fa que coneguem la seva manera de fer i els processos de producció que segueixen. I això és el que ens dóna una seguretat absoluta en tots els productes que comercialitzem”, assegura González.

El millor peix: el de casa
L’aposta de Plusfresc per la proximitat implica totes les seccions que formen part de les seves botigues. Això es pot veure especialment en el peix. En aquest sentit, Plusfresc compra diàriament el peix i el marisc a la subhasta de la Llotja de Tarragona, la més important de Catalunya, a més d’en altres llotges de la zona de Catalunya i del nord. Un cop el peix arriba a la central de Lleida –aproximadament cap a les 20.00h-, es distribueix entre les diferents botigues per tal que l’endemà, un cop s’obrin cadascun dels establiments, estiguin ja al punt de venda. En aquest sentit, i per tal d’assegurar que el producte que es ven és fresc, la companyia manté tancada la secció de peixateria tots els dilluns, ja que els dissabtes i diumenges la pesca no està autoritzada en cap d’aquests indrets. Un cop tancada la botiga els dissabtes, la companyia dona tot el sobrant d’aquesta secció a entitats socials.

A més, les botigues Plusfresc van ser les primeres en comptar amb un forn de peix. Es va implantar al Sunka l’any 2001, on feien marisc i pop. Amb el temps, aquest servei va anar evolucionant amb l’objectiu de seguir treballant per facilitar el dia a dia als seus clients fins a arribar al concepte actual. Així, gràcies al forn, Plusfresc ofereix la possibilitat de cuinar gratuïtament qualsevol tipus de peix i marisc -ja sigui amb forn convencional o al vapor – i dur-lo a casa a punt per menjar. Actualment aquest servei està disponible en 41 botigues Plusfresc.

100% criat a Lleida
En línia amb l’objectiu d’oferir als seus clients productes de qualitat essent fidels als ramaders de Lleida, Plusfresc comercialitza la marca 100% Criat a Lleida, un distintiu per la vedella, el pollastre, el porc, el xai, el conill i elaborats. Amb aquest segell, Plusfresc vol insistir en la seva aposta pel producte de casa –tant l’engreix com el creixement dels animals es duu a terme en granges integrades de les comarques de Lleida-.
Aquest compromís amb el producte local es dona també a la secció de fruita i verdura. En aquest sentit, la prioritat de Plusfresc és comprar la fruita i la verdura en origen, és a dir, directament als productors, ja siguin pagesos individuals o cooperatives agràries, afavorint la producció local. Això permet que sempre tinguin producte molt fresc a la botiga, reduint el transport i l’impacte sobre el medi ambient.

Preocupats per l’entorn
Plusfresc manté des dels seus inicis una forta implicació en la sostenibilitat i en el seu entorn més pròxim. Això ha dut a la companyia a incorporar a la seva estratègia el seu compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, impulsant diverses iniciatives destinades a la preservació del medi ambient i posicionant-se així com a empresa ecoresponsable.
Una de les més recents és l’eliminació del 100% de les bosses de plàstic en totes les seves botigues. I és que, quan la Unió Europea va establir que l’any 2021 es prohibiria l’ús de bosses de plàstic lleugeres i molt lleugeres, Plusfresc va decidir implementar la mesura dos anys abans de la seva obligatorietat i fins i tot va anar més enllà decidint, sense que ho establís una normativa europea, convertir les bosses de les seccions de carn, peix, fruita, verdura i congelats en bosses compostables, de malla o de paper. La companyia ha eliminat també els gots, plats, coberts i palletes d’un sol ús, substituint-los per altres de material compostable i biodegradable o reutilitzables, i s’ha compromès a oferir als seus clients en les seccions ateses de carn i peix una alternativa a les safates de poliestirè, canviant-les per safates compostables, i també al film de retractilar d’aquestes seccions i als guants de l’àrea de fruita i verdura, substituint-los per material compostable.

Aquesta decisió ha ajudat a situar Plusfresc a l’avantguarda de les bones pràctiques, on segueix desenvolupant iniciatives tant de sostenibilitat com de Responsabilitat Social.

Un dels exemples més significatius en aquest sentit és la seva implicació en diverses iniciatives de donació d’aliments. I és que, a més d’implicar-se a la campanya del Gran Recapte del Banc d’Aliments, Plusfresc dona a entitats socials tots aquells aliments que tenen una data de caducitat pròxima però que encara són òptims pel seu consum.

Millorant l’experiència de compra

Plusfresc ha impulsat en els darrers anys diferents iniciatives destinades a millorar l’experiència de compra dels seus clients. En aquest sentit, va ser el primer supermercat a Catalunya en llançar l’any 1996 una targeta de fidelització – la targeta Plusi -, amb descomptes personalitzats. De fet, l’any 1998 va guanyar als Estats Units el Premi Global Electronic Marketing Award pel millor programa de màrqueting electrònic presentat per una empresa no americana.

L’any 2015 Plusfresc va decidir donar un pas més en el seu compromís amb els seus clients amb el llançament d’una App, fent possible que rebessin directament i de manera personalitzada al mòbil els vals descompte corresponents a la seva targeta client. L’app inclou l’opció de Llista de compra intel·ligent, un avanç dins l’àmbit de les llistes de compra del sector de l’alimentació, la qual genera a través d’un assistent i en tres simples passos una predicció de les necessitats del client en base a les seves compres.

En línia amb aquestes iniciatives destaca també la web de compra Plusfresc, una plataforma des d’on es pot gaudir dels mateixos avantatges que als establiments físics. Encarregar producte fresc i rebre’l amb el mateix detall de preparació que a la botiga, poder gaudir de tots els avantatges del club de fidelització i fer cerques en base a les característiques de cada article per millorar l’experiència de compra online són algunes de les possibilitats que ofereix la web.

Un aniversari per tots

Amb l’objectiu de fer partícips als seus clients del seu 90 aniversari, Plusfresc celebrarà sortejos de vals descompte i de dos creuers des de la primera setmana d’octubre fins el 21 d’octubre, a més d’oferir les ofertes habituals de cadascuna de les campanyes comercials.

Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 74 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1300 col•laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.