La cadena de supermercats lleidatana extrema les mesures de seguretat davant el COVID-19
Plusfresc tancarà els dissabtes per la tarda per facilitar el descans dels seus treballadors
La companyia instal·larà a més mampares de protecció a les seves caixes a partir de dilluns
Lleida. 19 de març de 2020.- L’estat d’alerta derivat de la propagació del COVID-19 al país ha requerit un sobreesforç per part del personal de supermercats i d’altres establiments del sector de l’alimentació per satisfer les demandes dels consumidors. Davant d’aquesta situació, Plusfresc, cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos, ha decidit prendre mesures que facilitin el descans dels seus empleats, en línia amb el seu objectiu de protegir la seva salut davant d’aquesta situació extrema.
En aquest sentit, la companyia tancarà tots els seus establiments els dissabtes a la tarda a les 15h amb l’objectiu de facilitar el descans dels seus empleats. De la mateixa manera, ha reduït el seu horari entre setmana, tancant a les 20h de dilluns a divendres.
A més, Plusfresc instal•larà a partir de dilluns mampares de metacrilat a les caixes de tots els seus supermercats. “La nostra prioritat són i han estat sempre els nostres clients, treballadors i col•laboradors. Davant d’aquesta situació, és el nostre deure adoptar totes aquelles mesures que contribueixin tant a minimitzar l’exposició dels nostres empleats com a oferir la màxima seguretat i servei als nostres clients”, explica Francisco González, director general de Plusfresc.
Mesures per als treballadors
Des que les autoritats espanyoles van alertar de l’increment de contagis per COVID-19 entre la població, la companyia ha extremat les seves mesures de seguretat en els seus locals. En aquest sentit, Plusfresc ha augmentat la higiene i desinfecció de totes les botigues, així com dels elements de contacte (teclat, pantalles, bolígrafs de signatura, carros de la compra…). A més, s’ha dotat a totes les persones que treballen atenent al públic d’elements de protecció individual, com mascaretes, guants, gel desinfectant i ulleres de protecció, s’han suprimit les devolucions i s’està promovent en la mesura del possible la rotació de tasques per a que la plantilla no estigui més d’una hora i mitja en un mateix lloc de feina.
La companyia ha elaborat també un protocol especial per aquells col•laboradors que atenen el servei de repartiment a domicili amb la finalitat de reforçar encara més la seva seguretat. Per aquest motiu, a més de la protecció de guants i mascaretes, el personal entrega la compra a la porta del client. De la mateixa manera, per a fer front a l’augment de la demanda, Plusfresc està reforçant els seus equips.
“A més, hem habilitat un número de telèfon d’atenció mèdica per aquells empleats que vulguin fer alguna consulta de salut referent al COVID-19”, assegura González. En cas de requerir assistència psicològica, se’ls derivarà a un metge psicòleg.
Mesures per a clients
Pel que fa als seus clients, la cadena ha limitat el número de persones que tenen accés als seus establiments i donen preferència a gent gran. “Tenen prioritat en l’entrada a les botigues, per efectuar la seva compra en les seccions de carn i peix i també en el moment del cobrament a caixa”, assenyala González.
A més, la companyia ha instal•lat una senyalització especial per ajudar a mantenir la distància mínima de seguretat – 1 metre –, recorda periòdicament a través de la seva instal•lació de megafonia les normes de seguretat i proporciona guants per la compra i l’ús de cistelles i carros. En aquest sentit, l’empresa ha tancat l’espai de degustació de les seves botigues, la zona de Plusipark i s’ha prohibit que els clients portin els seus tupper a casa.
“Tot i la situació en la que ens trobem immersos, des de Plusfresc continuem treballant com sempre per estar al costat dels consumidors. En aquest sentit, podem assegurar totalment l’abastiment de producte”,afegeix González.
Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 75 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1300 col•laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.